söndag 11 mars 2012

Bärbart mode


Har äntligen börjat få till ett mobilfodral som jag är nöjd med. Det har blivit några stolpskott innan den här skönheten tog form, kan jag meddela. En för liten, en för stor och en med ett lock som bara sprätte upp hela tiden. Märkligt att något som verkar så enkelt skulle visa sig vara så svårt. Eller pilligt är kanske ordet.

Utgångspunkten är samma som för en fodrad påsväska. Man syr två separata påsar, i detta fallet i två olika tyger för kul effekt. Man stoppar i den ena påsen i den andra, syr ihop men lämnar ett litet utrymme att vända hela arbetet igenom, så att rätsidan kommer utåt och fodret  går att stoppa ner med alla sömmarna på insidan (ooo, det behövs en bättre tutorial här känner jag - får återkomma med det).
Sen har jag satt dit en liten flärp med tryckknapp för att hålla mobilen på plats när jag böjer mig ner och plockar knappnålar från golvet, t ex. Och så ett par öljetter att dra en snodd igenom. Voíla! Inte lätt som en plätt, men det kanske det blir när jag får rutin på't!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar