måndag 18 juli 2011

Springville!

Introducerar härmed Springville! Mitt eget hemgjorda hobby-klädmärke med kjolar, klänningar och väskor sydda av återanvända kläder och vintage-tyger. Enkla plagg i fina tyger som man förhoppningvis inte hittar någon annanstans. Så som jag själv vill ha det med andra ord!

Springville kommer att finnas till försäljning under en begräsad period på Sportif Unlimited i Linköping (dock ej i webshopen, svårt eftersom de inte har några storlekar...).

Och ja, det är min makes butik. En del har det förspänt :)



Det började med att jag hittade en massa fina tyger på en loppis i stan. Det visade sig att de kom från en nedlagd tygbutik i Ljungsbro. Jag köpte några meter och började sy på kul.


Sen blev det mer och mer och till sist kände jag att jag lika gärna kan hänga ut dem till försäljning. Och då blev jag ännu mer kreativ. Det är rätt bra att ha ett slutmål!

Men jag är inte sämre än att jag återkommer med en beskrivning på hur man gör kjolar och klänningar med smock, för den som vill sy själv!

1 kommentar:

  1. oh, det ser jag fram emot! jag sydde en klänning med smock nyss, och eftersom jag improviserade var det det jobbigaste jag nånsin sytt! vore bra att veta hur man egentligen ska göra... :)

    SvaraRadera